Breaking News
Home / Tehnologie / Prima mașină produsă în România nu a fost Dacia. Rușii au confiscat fabrica auto, iar românii l-au condamnat la moarte pe proprietar

Prima mașină produsă în România nu a fost Dacia. Rușii au confiscat fabrica auto, iar românii l-au condamnat la moarte pe proprietar


Știați 1C a primul Reșița, 1945, sfârșitul de-al Doilea Război Mondial? Astfel, la mașină au tehnicieni de la IAR Brașov, era fabrică de avioane România.

Prima mașină produsă nu a Dacia

De altfel, presa postbelică a relatat 1C, a inginerului Malaxa, un al perioadei de cel de-al Doilea Război Mondial.

„Proiectul aparţine de şi tehnicieni de la A. S.A.M. şi Bucureşti şi IAR Braşov, conduşi de ing. Carp. Maşina un motor cu cilindri stea, cu forţată cu aer, dezvolte 30 de cai (după măsurătorile vremii). Soluţia constructivă era ‘totul spate’, motorul formând un cu diferenţialul şi de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg, cu diferenţialul şi de la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, şi acoperiş era un canalizarea necesar. Aerul era captat faţă, de parbrizului şi era canalizat prin acoperişul cu pereţi dubli, cu ventilator, absorbea, dirijând o cilindri, restul la carburator. Viteza era de 120 km/h. un de şi la şase persoane. Caroseria o aerodinamică, foarte elegantă, cu portbagajul faţă, sub capotă, unde se afla şi roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe şasiu se prin tampoane de cauciuc. de era de 10 l/100 km”, a notat presa timpului, citată de auto-bild.ro.

Astfel, 1945 şi 1947 au 200 de maşini Malaxa. Însă condiţiilor destul de pe continent, şi România, nu s-a la producţia de serie. De asemenea, sosirea la a sovieticilor, producţia a şi de asamblare a Rusia, la Podgorye.

Cine a Nicoale Malaxa

Nicoale a fot controversați de afaceri perioada interbelică. Acesta a un imperiu. El s-a născut 1884 la Huși, lui era un om bogat. După ce a liceul la Iași, a unde a de Inginerie la Politehnică. După ce s-a reîntors țară, s-a de afaceri, primele a fabrica de vegetal, Mândra Bârlad, 1912. El asigura ucenicilor săi, asitența medicală. Tot la el a un de prelucrări mecanice prin așchiere, o turnătorie un de auto. Au fabrici. În 1927, cu abur România. În 1941, lui i-au uzinele, de colaboraționism cu legionarii. El a primul românesc. În 1948 naționalizarea i-a confiscat averea, omul de a emigrat SUA. comunist l-a condamnat la crime de contumacie. Nici el nu un foarte bun. A pe ce expulzat ce politic tenebros, de Fier. A murit 1965 la New Jersey.

About BoTposter

Check Also

ce trebuie să faci pentru a te muta în țara nordică

La fel ca multe alte țării care trăiau din turism, în cea mai mare parte, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *