Breaking News

De la zero la cinci, cât de „independentă” e mașina ta? Explicații despre condusul autonom

După bine de un am de volan, de sub „independente”. Nu pe deplin, nu de mâine, e cazul ne pregătim.

Când vorbim de autonome, de-a se e de la zero la cinci. suntem acum? Ei bine, ne Ziman. El Functional Software Development – Lead la Porsche Engineering Romania

Ziman_Tudor_final
Tudor Ziman

Vorbim de bine de un deceniu de a pe mașinilor. De la bătrânul Control, de a sisteme funcționalități automate automobilelor, ne conducem, de viteză, siguranță sau parcăm imposibile a foarte atrăgătoare.

Astăzi, cu precedent a software-ului cu avansul al inteligenței artificiale, susținut de o „alfabetizare tehnologică” accelerată a noastră, vorbim de cinci niveluri de mașină – șofer.

Astfel, grupăm de nivelul interacționează cu șoferul. niveluri de (de la zero la doi) se la sisteme de asistență siguranță automobile. Multe ele ne-au familiare deja.

Niveluri puțină șoferului

Nivelurile de autonomie, pe de parte, presupun o interacțiune limitată cu automobilul. Acesta e ia auto. Rolul șoferului, acest caz, preponderent de supervizare, necesitatea intervenției gradual.

Nivelul – de automatizare condiționată – mașinii moment, nu permanent. Un asemenea de automatizare a tehnologia a cunoscut, ani, un punct de al de procesare, auto a un accent mare pe ea.

Este motivul avem, noastră Engineering de la Cluj, 200 de lucrează pe proiecte. de o echipă diversă, cu competențe domeniile, completează de inginerie design.

Automatizarea accentuată la nivelul patru, acolo unde șoferul are opțiunea de a mașina, sa nu necesară. Respectându-se condiții, automobilul independent.

Desigur, presupune automatizarea completă, șoferului, practic, pe scaunul față. Nici aici lui nu eliminată, neesențială. Inteligența este, evident, automatizărilor intervin la nivelurile patru cinci de autonomie, timpul de vital siguranță de ordinul zecilor de milisecunde.

La Engineering lucrăm acum la un de trei, de ridicată, bine stabilite. Pentru de o suită de de cameră, lidar.

Senzorii furnizează informații reală, real. Camera, de exemplu, de a identifica, imagini, obiecte de intere ar fi mașini, de circulație, de circulatie, pietoni, etc. Radarul proprietăți pe baza analizei reflectate de acestea. În fine, lidarul generează o hartă 3D mașinii, pe baza reflexiei fasciculelor laser.

Trei funcții independență mașinii

Conceptul la lucrăm presupune crearea a funcții mașină – percepției umane, alta de trasare a itinerariului, a de decizie. Astfel, pe baza informațiilor de la senzori, automobilul hartă a mediului înconjurător.

Procesarea poate fi individualizată de sau poate un de fuziune prin se selectează relevante aceștia. de Inteligența fizice, sporește acuitatea „percepției”. Pentru a folosim diferiți de filtre.

Planificarea itinerariului ține de traiectoria nostru, de parcursurile sau vehiculelor nostru. În de acestea, ruta ca siguranță, confort eficiență. Stabilește, de asemenea, e cazul accelerăm, cu ce rulăm virăm, câteva fracțiuni de secundă.

Faza de decizie importantă. Orice decizie supervizată punctul de al siguranței a la trafic. folosim presupun elaborarea de sisteme redundante calitativ cel detaliu, ar fi ISO26262, de redundanță, presupun traiectorii, implementăm un de arbitrare.

Cu evoluția auto și, cu de Engineering am de conceptele funcții reale, de de de șoferi, e aproape. În de e reprezentat de autonomă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *